Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

سکس در پریود | همه چیز درباره رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه

رابطه جنسی در دوران پریود و نکاتی که باید بدانید

رابطه جنسی در دوران پریود یا قاعدگی باید همراه با توجه به نکاتی باشد که در ادامه به طور کامل به شما خواهیم گفت. سردرد ، نفخ و تغییرات در خلق و خو از عواملی هستند که در دوران پریود رخ می دهند. اما با این حال میل به رابطه جنسی در این دوران افزایش پیدا می کند.

 

داشتن رابطه جنسی در دوران پریود از نظر پزشکی سلامت فرد را تهدید نمی کند. اما خطراتی درباره رابطه در این دوران وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

رابطه جنسی در دوران پریود و نکاتی که باید بدانید

افزایش هورمون های استروژن و تستوسترون باعث افزایش میل جنسی در این دوران می شود. علاوه بر این رابطه جنسی در پریودی می تواند به بهبود دردها و گرفتگی های قاعدگی کمک کند.

 بارداری در دوران پریود امکان پذیر است؟

احتمال باردار نشدن در دوران پریود بسیار اندک است اما نمی توانیم بگوییم داشتن رابطه در این دوران صد درصد امکان بارداری ندارد.

 

بیماری ها و عفونت های مقاربتی

به علت باز بودن دهانه رحم در این دوران ، امکان عفونت های مقاربتی بیشتر خواهد شد.به هرحال خطر انتقال بیماری ها و عفونت های مقاربتی در خارج از دوران پریود هم وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل باید بهداشت فردی را رعایت کنید.

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

رابطه جنسی در دوران قاعدگی معمولا انجام نمی شود، اما بسیاری از زوج ها هستند که در این دوران بهترین رابطه جنسی را دارند، چون در دوران قاعدگی احتمال بارداری زنان تقریبا صفر است. سوالی که خیلی پرسیده می شود در مورد روابط زناشویی رابطه جنسی در دوران قاعدگی می باشد که از نظر مذهبی، شرعی حرام بوده و مطابق آموزه های ادیان دیگر و همچنین عرف اجتماعات و فرهنگ های مختلف نیز کراهت شدید دارد ولیکن آگاهی از واقعیت های علمی در مورد عوارض آن از هر لحاظ برای شما مفید میباشد.

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

آیا رابطه جنسی حین قاعدگی به سلامتی ما آسیب میزند؟

در جهان امروز، برخورد با مسائل معمول در جامعه باید همراه با آگاهی کامل از جوانب و عوارض هر عملی باشد و تایید و عدم تایید آنها از نظر بهداشتی به معنی حرام یا حلال بودن آن از لحاظ شرعی نیست.

 

به این ترتیب، توجه داشته باشید که در اینجا به این سوال پاسخ نمی دهیم که رابطه جنسی هنگام قاعدگی حلال یا حرام است بلکه صرفاً اثرات آن بر سلامت انسان را از لحاظ علمی و با توجه به یافته های علمی تا زمان حال، بررسی میکنیم، چه بسا با توجه به نظریه عدم قطعیت، در آینده علم به زوایای جدیدتری از نتایج رابطه جنسی در دوران قاعدگی دست یافته و مسائل تازه تری برای رد یا تایید این موضوع ارائه نماید.

 

با توجه به آنچه گفته شد و اینکه در جامعه افرادی وجود دارند که علی رغم عرف جامعه، اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی مینمایند و برای آگاهی بیشتر، رابطه جنسی حین قاعدگی را از منظر های مختلف بررسی میکنیم:

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

آیا قاعدگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های مسری عفونی میشود؟

خون محیط مناسبی برای حضور و رشد و انتقال عوامل بیماری زاست. بنابراین درصورت آلودگی یکی از طرفین به یک عامل عفونی میکروبی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تب خال) امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش مییابد. علاوه بر این قاعدگی ممکن است یکی از عوامل بیرون ریختن تب خال های تناسلی در زنان باشد.

 

در یک مطالعه در دانشگاه میشیگان بر اساس مصاحبه های انجام شده نشان داده شد که احتمال ابتلا به عفونت های کلامیدیایی با رابطه جنسی حین قاعدگی ارتباط مستقیم دارد.

 

در مطالعه ای دیگر رابطه جنسی هنگام قاعدگی با افزایش احتمال خطر عفونت و التهاب لگنی همراه نبوده است. در هرحال باید توجه داشت اگر به فرض طرفین رابطه آلوده به عفونت نباشند. رابطه جنسی به خودی خود منجر به مشکل خاصی از این نظر نمیشود.

 

رابطه جنسی چه تاثیری بر مدت زمان و شدت خونریزیهمه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی در دوران قاعدگی دارد؟

گاهی ممکن است بدلیل افزایش انقباضات رحمی ناشی از ارگاسم (و اثر هورمون اکسی توسین)، بافت در حال ریزش داخلی رحم سریعتر ریزش کند و قاعدگی زودتر از زمان مورد انتظار پایان یابد.

 

در یک مطالعه در دانشگاهی در آتن در زنان نزدیک به سن یائسگی، بررسی ها حاکی از افزایش همزمانی رابطه جنسی حین قاعدگی با افزایش میزان زمان و شدت خونریزی رحمی در زنان بود.

 

افزایش خونریزی از علائمی است که ممکن است افراد بدین خاطر، تشویق به برداشتن رحم در دوران نزدیک به یائسگی شوند. بعبارت دیگر احتمال داده شد که افرادی که حین قاعدگی اقدام به نزدیکی نمیکنند کمتر تحت عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم قرار میگیرند.

 

در یک مطالعه دیگر بر روی 498 زن نازا، آندومتریوز با احتمال داشتن رابطه جنسی حین قاعدگی، رابطه مستقیم داشته است. علی رغم موارد فوق، نظر بر این است که هیجانات جنسی و ارگاسم بعنوان یک فعالیت حرکتی، میتواند به کاهش دردهای رحمی حین قاعدگی نیز کمک کند و به اصطلاح اثر سودمندی داشته باشد.

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

آیا رابطه جنسی دهانی یا رسیدن به ارگاسم، حین قاعدگی امکان پذیر است؟

برخلاف تصور احتمالی شما، زوج های زیادی هنوز مایل هستند حتی حین قاعدگی (بطرز محدودی) به رابطه جنسی دهانی ادامه دهند. در این مورد نیز، مسائل بهداشتی در مورد احتمال انتقال عوامل بیماریزا، همانند ایجاد رابطه جنسی واژینال است، که قبلا به آن اشاره شد.

 

ولیکن در مورد رابطه جنسی بدون دخول و رسیدن زنان به ارگاسم غیر واژینال، از هیچ نظر مانعی نداشته و با آگاهی از روش های مختلف روابط زناشویی، میتواند راه مناسبی، بدون مانع شرعی و بهداشتی، برای ایجاد رابطه ای سالم و صمیمی بین زوجین باشد.

همه چیز درباره رابطه جنسی خانم ها در دوران قاعدگی

آیا در زمان قاعدگی نیاز به استفاده از مواد ضدبارداری وجود دارد؟

با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است، رابطه جنسی در این دوران منجر به بارداری نشده و از این لحاظ نیازی به استفاده از روش های ضدبارداری نیست.

 

آیا مردم بطور معمول، هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی میکنند؟

بررسی ها نشان داده است که اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی چندان شایع نیست. احتمالاً پس زمینه های مذهبی، سنتی و فرهنگی مهمترین عوامل چنین ممانعتی بوده اند. برعکس مصرف الکل و ماریجوآنا، تشویق جفت به رابطه جنسی و افزایش میل جنسی حین قاعدگی از عوامل مهم منجر به رابطه جنسی حین قاعدگی بوده اند.

 

نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول، ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنشهای جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم میان یک زوج و نتایج مربوط به آن (مانند روابط جنسی غیررسمی با شریک جنسی دیگر) شود.

آیا می توان زنان را در دوران پریود ارضا نمود؟

آیا می توان زنان را در دوران پریود ارضا نمود؟

سوالی که در ذهن بسیاری از زنان و مردان است:آیا در دوران پریود یا قاعدگی باید از رابطه جنسی به طور کلی دوری نمود؟ جواب خیر است.در ادامه میخوانیم:ارضا شدن زن در زمان پریود چه حکمی دارد و حکم ارضا شدن زن بدون دخول در زمان پریود و یادگیری احکام و مسائل شرعی که برای مسلمانان از واجبات است و ما در اینجا احکامی را درباره زناشویی و مسائل زنانه برای شما نشر کرده ایم.

آیا می توان زنان را در دوران پریود ارضا نمود؟

ارضا شدن زن در زمان پریود چه حکمی دارد

به گزارش نیک شو، پرسشی که شاید برای اکثر زوجین پیش بیاید این است که در زمان پریود و عادت ماهیانه تا چه حد میتوانند به هم نزدیک شوند و چقدر میتوانند از هم لذت ببرند. لذا، سوال مطرح شده است به این صورت است :

 

آیا در زمان پریود زن می تواند ارضا شود؟ زن در زمان پریود با لمس و ماساژ دست اعضای تناسلی و بدون اینکه دخول انجام شود میتواند توسط همسرش از جهت جنسی ارضا شود؟

 

رابطه جنسی در زمان پریود حرام است و کفاره دارد

آیا می توان زنان را در دوران پریود ارضا نمود؟

پاسخ: رابطه جنسی در زمان پریود و عادت ماهانه حرام و اگر انجام شود، شامل پرداخت کفاره میشود. در زمان پریود رابطه جنسی از جلو حرام است و باید شوهر صبر کند تا مدت عادت ماهانه همسرش به اتمام برسد. اما این به معنا نیست که زن و شوهر در این مدت مثل یک غریبه با هم رفتار کنند، بلکه باید به گونه دیگر نیازهای جنسی هم را رفع کنند و به اوج لذت جنسی برسند.

 

رابطه جنسی در زمان پریود

آیا می توان زنان را در دوران پریود ارضا نمود؟

احکام ارضا شدن زن در زمان پریود

زوجین می توانند در این مدت از هم لذت ببرند و از دیگر روش ها برای در کنار هم بودن استفاده کنند. زن و شوهر میتوانند بدون دخول از طریق بازی کردن با هم و لمس و ماساژ عضو جنسی همدیگر و تحریک کردن آن از هم لذت ببرند.

 

رابطه عاشقانه زن و شوهر بدون دخول هم یکی از راهکار های دوران پریودی میباشد که شوهر با دست و ماساژ عضو تناسلی زن آنرا تحریک کرده و باعث ارضا شدن زن میشود.

 

حکم شرعی جنابت و ارضا شدن زن در دوران ماهانه هیچ فرقی با جنب شدن در غیر زمان پریود ندارد و باید تمام مسائل جنابت را رعایت کرده و غسل جنابت انجام دهد. اگر زن از روی لباس و نوازش کردن عاشقانه و ملاعبه و ماساژ دادن در زمان پریود ارضا شود و منی خارج گردد باید غسل جنابت انجام دهد.

 

ارضا شدن زن در زمان پریود

رابطه جنسی از عقب هم توصیه نمیشود، اما یکی از راه هایی است که اگر زن تمایل داشته باشد و رضایت به این کار بدهد موردی ندارد، هرچند این کار مورد نکوهش قرار گرفته است. و اما پرسش دیگری که مطرح شده است:

 

آیا زن بدون اینکه غسل عادت ماهانه انجام بدهد می تواند رابطه جنسی داشته باشد؟

 

پاسخ: هر چند بهتر است قبل از رابطه جنسی به حمام رفته و غسل عادت ماهانه و یا حیض را انجام دهد، اما هیچ اشکالی ندارد و می توان بدون غسل حیض و عادت ماهانه، با همسر نزدیکی کرد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

برداشت http://postharvestjournal.ir 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتی http://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی